Iratmegsemmisítő kereső
Megbízhatóan likvidálják a bizalmas iratokat, az érzékeny információt tartalmazó dokumentumokat, CD/DVD adathordozókat és a bankkártyákat is.
Megbízhatóan likvidálják a bizalmas iratokat, az érzékeny információt tartalmazó dokumentumokat, CD/DVD adathordozókat és a bankkártyákat is.
Online vásárlás előtt áll? Otthona kényelméből lapozza át legújabb katalógusunkat, akciós újságunk ajánlatait.
Tudjon meg mindent, ami csomagjainak feladásához szükséges – a szolgáltatásoktól és áraktól a csomagolásig és a fizetésig.
A fő kategóriákhoz kapcsolódó
kiemelt termékeknél, jól látható keresővel segítjük vásárlóinkat.
A Cél- Trade ’97 Kft. 1997 óta tevékenykedik a magyar irodaszer piacon. A kezdeti papír, írószer, irodaszer forgalmazásán túl, ma már számítástechnikai termékkel, bútor, háztartási, iroda üzemeltetéshez szükséges termékekkel illetve ehhez kapcsolódó szolgáltatásokkal bővült.
Cégünk víziója továbbra is az elégedett Ügyfelek körének bővítése, a már meglévők megtartása, és minden igény maximális kielégítése. Az elmúlt években vállalkozásunk az irodaszer piacra egyediséget és innovációt hozott, miközben számunkra nem létezett lehetetlen küldetés.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a Cél-Trade 97 Kft. által végzett kereskedelmi tevékenységre vonatkozóan
Hatálybalépés: 2021. március
1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya
1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a Cél-Trade 97
Kft. (székhely: 2100 Gödöllő, Szabadság út 62., cégjegyzékszám: 13-09-088448, adószám:
12677975-2-13) üzemeltetésében működő http://www.celtrade.hu/ weboldalon bonyolított, az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra, valamint a fenti szolgáltatások nyújtása érdekében megkötött szerződésekre.
2. A Cél-Trade 97 Kft. ügyfeleit egyedi ajánlatokkal is megkeresheti, ügyfeleivel egyedi szerződéseket köthet. Az egyedi szerződéseket is jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni, azonban az egyedi szerződésekben a felek jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérhetnek. Amennyiben az egyedi szerződések és az ÁSZF rendelkezései között eltérés mutatkozik, az adott kérdésben az egyedi szerződésben foglalt rendelkezések az irányadóak. Az egyedi szerződésben nem rendezett kérdések tekintetében a jelen ÁSZF-ben foglaltak az irányadóak.
3. A jelen ÁSZF-hez csatolt mellékletek az ÁSZF részét képezik, az abban foglaltakat az ÁSZF
rendelkezéseivel összhangban kell értelmezni.
2. Fogalmak és rövidítések
ÁSZF: jelen általános szerződési feltételek
Szolgáltató: a Cél-Trade 97 Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely:
2100 Gödöllő, Szabadság út 62., cégjegyzékszám: 13-09-088448, adószám: 12677975-2-13)
Szolgáltatás: a Weboldalon keresztül bonyolított, az Eker. tv. 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatás, amely jelenti a Szolgáltató által forgalmazott termékek harmadik személyek részére történő értékesítését a Szolgáltató online felületén
Weboldal: http://www.celtrade.hu/
Felek: a Szolgáltató és a Vásárló
Vásárló: azon magyarországi lakóhellyel rendelkező, nagykorú természetes személy, vagy magyarországi székhellyel rendelkező jogi személy, amely a Szolgáltatást a Weboldalon igénybe veszi
Fogyasztó: az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Fogyasztónak nem minősülő Vásárló a vásárlás során köteles megadni adószámát, mely a számla kiállításának feltétele. Fogyasztó esetén az adószám megadása a 100.000 Ft-ot meghaladó vásárlások során kötelező. Ezek hiányában a megrendelés teljesítése és a számlázás a hiány pótlásáig szünetel, attól Szolgáltató egyoldalúan elállhat.
Regisztrált Vásárló: azon Vásárló, aki a Szolgáltatás igénybevétele céljából a Weboldalon regisztrált
Vendég Vásárló: azon Vásárló, aki a Szolgáltatást a Weboldalon történő regisztráció nélkül veszi igénybe
Kosár: a Vásárló által megvásárlásra kiválasztott termékek virtuális listája
Eker. tv.: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
3. A Szolgáltatás igénybevételének feltételei
1. A természetes személy Vásárló kizárólag olyan magyarországi lakóhellyel rendelkező, nagykorú személy lehet, akinek a Szolgáltatás igénybevételét illetően cselekvőképessége semmilyen módon, vagy mértékben nem korlátozott. A természetes személy Vásárló a Szolgáltatást kizárólag saját nevében jogosult igénybe venni.
2. A jogi személy Vásárló kizárólag olyan magyarországi székhellyel rendelkező, nyilvántartásba vett jogi személy lehet, amelynek a Szolgáltatás igénybevételét illető szerződéskötési képessége semmilyen módon, vagy mértékben nem korlátozott. A jogi személy Vásárló a Szolgáltatást kizárólag saját nevében jogosult igénybe venni. A jogi személy Vásárló nevében kizárólag olyan természetes személy jogosult eljárni, aki jogszabály, szerződés, vagy meghatalmazás alapján a jogi személy nevében jognyilatkozat tételére és szerződéskötésre jogosult.
3. A Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló köteles valós és helyes adatait megadni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vásárlót ért azon károkért, vagy többletköltségekért, amelyek valótlan, vagy helytelen adatok szolgáltatásából erednek. Amennyiben a Szolgáltatás igénybevétele során megadott azonosító adatok nyilvánvalóan valótlannak tűnnek, a Szolgáltató jogosult az Vásárlót a megadott elérhetőségei valamelyikén felhívni, hogy azonosító adatait 3 munkanapon belül erősítse meg, vagy helyesbítse. Amennyiben a Vásárló a felhívásnak határidőben nem tesz eleget, a Szolgáltató a megrendelés teljesítését megtagadhatja, amelyről haladéktalanul értesíti a Vásárlót.
4. A Vásárló köteles a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosító adatait, különösen jelszavát úgy megőrizni, hogy azok jogosulatlan harmadik személyek számára ne váljanak hozzáférhetővé. A Szolgáltató a Vásárló személyes azonosítását a Szolgáltatás igénybevétele során nem végzi el, így Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vásárlót ért azon károkért, vagy többletköltségekért, amelyek a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosító adatok harmadik személyek általi, jogosulatlan felhasználásából erednek.
5. A Szolgáltatás regisztráció útján, vagy regisztráció nélkül vehető igénybe.
3.1. Regisztráció
1. A regisztrációt a Vásárló a Weboldalon a „Regisztráció” gombra kattintva végezheti el, a regisztrációs felület adatainak kitöltésével. A regisztrációt megelőzően a Vásárló köteles az ÁSZF rendelkezéseit megismerni. A regisztrációt csak abban az esetben végezhető el, ha a Vásárló az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. A regisztrációs felület adatainak kitöltését követően a Vásárló a továbblépéshez az erre vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével igazolja, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta és az abban foglaltakat elfogadja.
2. A regisztráció folyamata ezt követen az emberi felhasználók azonosítására szolgáló teszt (Captcha) elvégzésével folytatódik. A teszt elvégzését követően a Vásárló a „Regisztráció” gombra kattintással küldheti el regisztrációs igényét a Szolgáltatónak.
3. A Szolgáltató elektronikus rendszere a regisztrációs igény elküldését követően automatikus válaszüzenetet küld Vásárló megadott e-mail címére, amely tartalmazza az első belépéshezszükséges linket. A Vásárló az e-mail üzenetben található linkre kattintással a Szolgáltató Weboldalára Regisztrált Vásárlóként első alkalommal belép. A regisztráció folyamata a Regisztrált Vásárlóként történő első belépéssel fejeződik be.
4. A Regisztrált Vásárló a regisztráció során használt e-mail cím és jelszó megadásával a Weboldal
„Belépés” gombjára kattintással a Szolgáltatás igénybevétele céljából bármikor beléphet.
5. Amennyiben a Regisztrált Vásárló a regisztráció során megadott adatait módosítani kívánja, módosításokat a belépést követően, a „Profilom” menüpont alatt végezheti el. A módosítások az egyes adatok vonatkozásában a „Mentés” gombra kattintással véglegesíthetőek.
3.2. A Szolgáltatatás igénybevétele regisztráció nélkül
1. A Vásárló a Szolgáltatást regisztráció nélkül is igénybe veheti, ebben az esetben Vendég
Vásárlónak minősül.
2. A Vendég Vásárló a Kosár összeállítását követően a 4.9. pontban foglaltak szerint köteles azonosító adatait megadni, továbbá az ÁSZF-ben foglaltakat elfogadni, amelyet követően jogosult a megrendelést a Szolgáltató felé eljuttatni.
4. A megrendelés és szerződéskötés folyamata, a Felek jogai és kötelezettségei
1. A Vásárló a Szolgáltató termékei közül a Weboldalon található termékkategóriák szerint választhatja ki az általa megrendelni kívánt termékeket.
2. A terméklista tartalmazza az adott termék
• megnevezését,
• cikkszámát,
• az egységnyi megrendelhető csomag szerinti mennyiségét,
• nettó és bruttó árát,
• raktáron rendelkezésre állására vonatkozó státuszát.
Amennyiben az adott termékről a terméklistában szemléltető fotó is rendelkezésre áll, az kizárólag illusztrációnak tekinthető. Tekintettel arra, hogy a szemléltető fotó nem a Szolgáltató által készített kép, hanem a gyártó, illetőleg forgalmazó által rendelkezésre bocsátott promóciós anyag, a termék külső megjelenése a szemléltető fotón látható megjelenéstől eltérhet. Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a termék megjelenése a szemléltető fotón látható megjelenéstől eltér.
3. A Vásárló a terméklistán választhatja ki, hogy a termék egységnyi mennyiségéből hány darabot kíván megrendelni. A kívánt mennyiség kiválasztását követően a Vásárló a „Kosár” gombra történő kattintással helyezheti el a terméket a Kosárban.
4. A Vásárló a Kosárban ellenőrizheti, hogy pontosan mely termékekből, milyen mennyiségben kívánja leadni rendelését. A Vásárló a Kosárban tájékozódhat az általa megrendelni kívánt termékek összértékéről.
5. A Vásárló a Kosárból a „Törlés” gombra kattintással eltávolíthatja azon termékeket, amelyek megrendelését nem kívánja.
6. Amennyiben a Vásárló a Kosárban összesített termékeket áttekintette és a megrendelését a Kosár tartalmának megfelelően kívánja leadni, a „Tovább a Pénztárhoz” gombra kattintással folytathatja a megrendelés elküldését.
7. A „Belépés/Vendég Vásárlás” menüben a Vásárló kiválaszthatja, hogy Regisztrált Vásárlóként, vagy Vendég Vásárlóként kívánja leadni megrendelését.
8. Regisztrált Vásárlóként történő megrendelés esetén a Regisztrált Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával a „Bejelentkezés” gombra kattintással folytathatja a megrendelés folyamatát. Regisztrált Vásárlóként történő bejelentkezés esetén a regisztráció során megadott adatok szerinti szállítási címre és személy részére kerülnek továbbításra a megrendelt termékek.
9. Vendég Vásárlóként történő megrendelés esetén a Vendég Vásárló a megjelölt azonosító adatok kitöltésével folytathatja a megrendelés folyamatát. A Vendég Vásárló a megrendelés folytatását megelőzően köteles megismerni az ÁSZF-ben foglaltakat. A megrendelés csak abban az esetben adható le, ha a Vendég Vásárló az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Vendég Vásárló a továbblépéshez az erre vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével igazolja, hogy az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta és az abban foglaltakat elfogadja.
10. A Vásárló a megrendelést a „Fizetési és szállítási mód kiválasztása” gombra történő
kattintással folytathatja.
11. A „Szállítás/Fizetés” menüben a Vásárló kiválaszthatja, hogy a Kosárban található termékeket milyen szállítási móddal kívánja megrendelni, továbbá a termékek ellenértékét milyen fizetési módon kívánja kiegyenlíteni. A részletes szállítási feltételeket az ÁSZF 5. pontja, a fizetés szabályait pedig az ÁSZF 6. pontja tartalmazza.
12. A fizetési és szállítási mód kiválasztását követően a Vásárló a „Rendelés véglegesítése”
gombra kattintással folytathatja a megrendelést.
13. A „Rendelés megerősítése” menüben a Vásárló összesítve látja a Kosár tartalmát, a kiválasztott termékek mennyiségét és a fizetendő összeget, továbbá a kiválasztott fizetési és szállítási módot.
14. A Vásárló a „Rendelés Leadása” gombra kattintással küldheti el a megrendelést. A Szolgáltató kifejezetten tájékoztatja a Vásárlót, hogy a „Rendelés Leadása” gombra történő kattintás fizetési kötelezettséget von maga után A „Rendelés Leadása” gombra kattintással a Vásárló a megrendelését elküldi a Szolgáltatónak, amelynek elektronikus rendszere a megrendelést feldolgozza és a Vásárló által megadott e-mail címre üzenetet küld, amely tartalmazza a megrendelés véglegesítéséhez szükséges linket. A Vásárló a linkre kattintással véglegesítheti a Megrendelést. A Felek közötti szerződéskötés időpontjának a linkre kattintás időpontját kell tekinteni.
15. A megkötésre kerülő szerződés írásba foglalt szerződésnek nem minősül, a Szolgáltató azt nem iktatja, így az utóbb nem hozzáférhető.
16. A szerződéskötés időpontját követően a szerződés a megrendelt termékek személyes átvételének, vagy a házhozszállítás megkezdésének napjáig módosítható. A megrendelését a fenti időpontig a Vásárló kizárólag írásban, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatára megküldött e-mail üzenetben módosíthatja.
A szerződéskötés időpontját követően a Vásárló a megrendelést a jelen pont szerinti időpontokig lemondhatja. Határidőben történő lemondás esetén a Vásárló köteles a kezelési költséget a Szolgáltatónak megfizetni.
17. A szerződéskötés nyelve a magyar.
5. Szállítási feltételek, a termékek személyes átvétele
5.1. Átvételi módok:
1. A Vásárló a megrendelt termékek tekintetében
• házhozszállítást kérhet,
• személyes átvételt igényelhet.
2. A Vásárló a Kosár teljes tartalmára vonatkozóan csak egy átvételi módot igényelhet.
3. A Vásárló az egyes szállítási módok és a megrendelt termékek mérete/súlya alapján meghatározott szállítási díjat köteles megfizetni. A fizetendő szállítási díjakat az ÁSZF mellékletét képező díjtáblázat tartalmazza.
5.2. Házhozszállítás:
1. A Szolgáltató a házhozszállítást saját futáraival, vagy futárszolgálat igénybevétele útján teljesíti.
2. A Szolgáltató a házhozszállítást egy alkalommal kísérli meg. Amennyiben a Vásárló a megadott szállítási címen a szállítás időpontjában nem található, a Szolgáltató a kézbesítés megkísérlését követő munkanapon e-mail útján jelzi a Vásárlónak, hogy a kézbesítés sikertelen volt. A Szolgáltató az értesítéssel egyidejűleg új kézbesítési időpontot jelöl meg, amikor a kézbesítést ismételten megkísérli. Az új kézbesítési időpont legkésőbb a sikertelen kézbesítés napjától számított harmadik munkanap lehet. A jelen pont szerinti ismételt kézbesítés esetén a Vásárló az első, valamint a megismételt házhozszállítás díját is köteles a Szolgáltatónak megfizetni, növelve az ismételt kézbesítésből eredő pótlólagos kezelési költség összegével.
3. Nem számít bele a kiszállítás időtartamába, ha a termékek kézbesítése a Vásárlónak felróható ok miatt nem valósul meg, ideértve különösen, ha a megadott címen a Vásárló a kézbesítés időpontjában lelhető fel.
4. Amennyiben az átvételt a Vásárló alapos ok nélkül megtagadja, vagy a termékek ellenértékét nem egyenlíti ki, a megrendelt termékeket a Szolgáltató raktárába visszaszállítja és további értékesítésre felhasználja, azt nem tartja a Vásárló rendelkezésére. A jelen pont szerinti esetben a Vásárló szerződéskötést követ el, amelyre tekintettel a szerződést felmondja. A szerződés felmondása esetén a Vásárló köteles megtéríteni a szállítási és kezelési költségek ellenértékét, amelynek mértékét jelen ÁSZF melléklete tartalmazza.
5. Szolgáltató kizárólag Magyarország területén biztosítja a házhozszállítást.
5.2.1. Házhozszállítás saját futárral
1. Amennyiben a Vásárló a megrendelt termékek vonatkozásában házhozszállítást igényelt, a raktáron rendelkezésre álló termékeket a Szolgáltató a szerződéskötés időpontjától, vagy előre utalásos fizetési mód esetén a fizetendő összeg Szolgáltató számláján történő jóváírásától számított 1 munkanapon belül kezdi meg és a termék házhozszállítását ettől az időponttól számított legfeljebb 2 munkanapon belül vállalja. Banki átutalással történő fizetési mód választása esetén a jelen pont szerinti szállítási határidők a szabályszerű átutalás és a termékek ellenértékének Szolgáltató számláján történő jóváírását követő munkanapon kezdődnek. A Szolgáltató a házhozszállítást 8:00 és 17:00 óra közötti időpontokban teljesíti.
2. Amennyiben a terméklistában, az adott termék rendelkezésre állására vonatkozó státuszban a
„Rendelésre” megjelölés szerepel, abban az esetben az adott termék a Szolgáltató raktárában a megrendeléskor nem található. A jelen pont szerinti termék házhozszállítását a Szolgáltató a raktárba érkezéstől számított 1 munkanapon belül kezdi meg és a termék házhozszállítását ettől az időponttól számított legfeljebb 2 munkanapon belül vállalja.
5.2.2. Házhozszállítás futárszolgálattal
1. Amennyiben Szolgáltató a házhozszállítás teljesítéséhez futárszolgálatot vesz igénybe, a Vásárló által megrendelt, a raktáron rendelkezésre álló termékeket a Szolgáltató a szerződéskötés időpontjától, vagy előre utalásos fizetési mód esetén a fizetendő összeg Szolgáltató számláján történő jóváírásától számított 1 munkanapon belül a futárszolgálat részére a kézbesítés céljából átadja.
2. A futárszolgálat a kézbesítést saját általános szerződési feltételeiben foglaltak szerint végzi.
3. A Szolgáltató által igénybe vett futárszolgálat:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft
Cím:2351 Alsónémedi, Európa u.2
5.3. Személyes átvétel
A Szolgáltató a személyes átvételt ügyfélszolgálati irodájában, vagy a Gls csomagponton biztosítja.
5.3.1. Személyes átvétel a Szolgáltató ügyfélszolgálati irodájában
A megrendelt termékeket a Vásárló a Szolgáltató ügyfélszolgálati irodáján is átveheti. A Szolgáltató e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót, hogy az átvétel mely időponttól lehetséges. Az átvétel az ügyfélszolgálati iroda nyitvatartási idejében lehetséges.
5.3.2.Személyes átvétel Gls csomagponton
1. A Vásárló a megrendelt termékeket Gls csomagponton is átveheti. A Vásárló a Gls csomagponton történő átvétel választása esetén megjelölheti, hogy mely átvételi ponton kívánja a termékeket átvenni.
2. A Gls csomagponton listája a „Szállítás/Fizetés” menüpontban található térképen érhető el.
3. A Gls csomagponton történő átvétel esetén a Szolgáltató e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót, hogy a megrendelt termékek mely időponttól vehetőek át a megjelölt Gls csomagponton
4. A Gls csomagponton történő átvételi lehetőség a Gls Futárszolgálat végzi.
A Gls csomagponton történő átvétel feltételei és a Gls csomagponton működésére vonatkozó rendelkezések megtalálhatók az alábbi elérhetőségen:
https://gls-group.eu/HU/hu/gls-csomagpont/
6. Fizetési feltételek
A Szolgáltatás igénybevétele esetén az alábbi fizetési módok vehetők igénybe:
• készpénzes fizetés személyes átvételkor
• fizetés banki átutalás útján
• bankkártyás fizetés
6.1. Készpénzes fizetés személyes átvételkor:
1. A Regisztrált Vásárlók és a Vendég Vásárlók számára lehetőség van a megrendelt termékeket a személyes átvételkor, készpénzben kiegyenlíteni.
2. Házhozszállítással történő teljesítés esetén a termékek ellenértékét a kiszállító futárnak, készpénzben szükséges megfizetni. A futár a megrendelt termékek átadásakor papír alapú számlát ad át a Vásárlónak. A számla tartalmazza a házhozszállítás költségeit is.
3. Az ügyfélszolgálaton, vagy Gls csomagponton történő átvétel esetén a Vásárló a termék átvételével egyidejűleg köteles készpénzben megfizetni a termékek ellenértékét. A termékek átvételével egyidejűleg a Vásárló papír alapú számlát kap a teljesítésről. Ügyfélszolgálaton, vagy Gls csomagponton történő személyes átvétel esetén a Szolgáltató szállítási, vagy kezelési költséget nem számít fel.
6.2. Fizetés banki átutalás útján:
Banki átutalás útján történő fizetés esetén lehetőség van előre utalással és a számla átvételét követően, fizetési határidőben megfizetni a termékek ellenértékét.
6.2.1. Előre utalás:
1. A banki átutalás választása esetén a Vásárló a rendelés Szolgáltató részére történő elküldését követően visszaigazoló e-mail üzenetet kap, amelyben megtalálható a Szolgáltató bankszámlaszáma, a fizetendő összeg, valamint a rendelés azonosítója. A rendelés azonosítóját a Vásárló köteles a banki utalás közlemény rovatában feltüntetni, az átutalás csak ebben az esetben
minősül szabályszerűnek. A termék átvételével egyidejűleg a Vásárló az utalásról papír alapú számlát kap.
2. Házhozszállítás esetén a szállítási határidők kizárólag az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követő munkanapon kezdődnek.
Személyes átvétel esetén a termékek csak az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírást követően vehetőek át.
6.2.3. Utólagos átutalás
1. A jelen pont szerinti fizetési módot kizárólag Regisztrált Vásárlók veheti igénybe.
2. A Regisztrált Vásárló a jelen pont szerinti fizetési mód választása esetén a megrendelt termékek házhozszállítással történő, vagy személyes átvétele alkalmával a termékek ellenértékéről papír alapú számlát kap. A számlán szereplő összeget a Regisztrált Vásárló a számlán szereplő fizetési határidőben, 8 napon belül köteles banki átutalás útján teljesíteni, amelyet papír alapú számlán vagy elektronikus úton lévő számlán kapja meg.
3. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató a Ptk. szerinti törvényes kamatot számítja fel.
4. Harminc napot meghaladó fizetési késedelem esetén a Szolgáltató fizetési felszólítást küld a
Vásárlónak, amely az átvételtől számított 8 napon belüli teljesítésre történő felhívást tartalmaz.
5. Amennyiben a Vásárló fizetési kötelezettségének a fizetési felszólításban megjelölt határidőben sem tesz eleget, a Szolgáltató a termékek ellenértékét a megfelelő jogi eljárások (különösen fizetési meghagyás) útján érvényesíti, amelynek költségei a Vásárlót terhelik.
6.3. Bankkártyás fizetés:
1. A Vásárlónak lehetősége van, hogy fizetési kötelezettségének bankkártyás fizetés útján, online tegyen eleget.
2. Az online bankkártyás fizetés esetén a Vásárlót a Weboldal egy külön fizetési oldalra irányítja át, ahol a Vásárló a vásárlás végelegesítéséhez szükséges banki adatait megadva küldheti el megrendelését.
3. Személyes átvétel, vagy házhozszállítás választása esetén is lehetősége van a Vásárlónak, hogy fizetési kötelezettségének bankkártyás fizetés útján tegyen eleget. Ebben az esetben a Vásárlónak a „Fizetés átvételkor készpénzben” menüpontot kell választania és külön jeleznie kell a Szolgáltató ügyfélszolgálatán, hogy az átvételkor bankkártyával kíván fizetni. Amennyiben a Vásárló előzetesen nem jelzi bankkártyás fizetési szándékát, a Szolgáltató a bankkártyával történő fizetés lehetőségét nem biztosítja.
7. Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek
1. A Vásárló esetleges panaszait az alábbi ügyfélszolgálati elérhetőségek bármelyikén előterjesztheti:
Személyesen, vagy postai úton: 2100 Gödöllő, Szabadság út 62. Faxon: 06-28-510-271
E-mail útján: iroda@celtrade.hu
2. A Vásárló panaszát írásban, postai küldemény, fax, vagy e-mail útján teheti meg. A személyesen, szóban előterjesztett panaszról a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jegyzőkönyvet vesznek fel, amelynek egy példánya a Vásárlót illeti.
3. A Szolgáltató a Vásárló panaszát haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról írásban tájékoztatja a Vásárlót postai küldemény, fax, vagy e- mail útján.
4. Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos, valamint a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy merül fel lehetőség van a jogvita bírási eljáráson kívüli rendezésére. Az ilyen ügyek a békéltető testületek hatáskörébe tartoznak. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testületek a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testületek. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület az illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye alapítja meg. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az a fentiektől eltérő helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240. Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
5. A Vásárló a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti fogyasztói jogainak megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. Fogyasztóvédelmi hatóságként elsőfokon a megyei kormányhivatal fogyasztóvédelmi szerve jár el.
A Pest Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály elérhetőségei:
Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.
Telefonszám: +36 1 236-3937, +36 1 236-3978, Telefax: +36 1 236-3956
E-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu
6. A Felek közötti jogvita bírósági, peres úton történő rendezése érdekében a Felek a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvényben meghatározottak szerint hatáskörrel és illetékesség rendelkező bírósághoz fordulhatnak.
8. Elállás
1. A fogyasztónak minősülő Vásárlót
• a terméknek,
• több termék megrendelése esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
• több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
• ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a Vásárló vagy az általa megjelölt, a Szolgáltatótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül, indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A fentiek mellett a fogyasztónak joga van ahhoz, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
2. A Vásárló elállási jogát
• a Weboldalon megtalálható nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
• az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
3. A Szolgáltató a Weboldalán keresztül nem biztosít technikai lehetőséget az elállási jog gyakorlására.
4. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló elállási nyilatkozatát az elállás gyakorlására nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi./ A Fogyasztó elállási jogát 14 naptári napon belül gyakorolhatja.
5. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a jelen pontban meghatározottak szerint gyakorolta.
6. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.
7. Az elállás esetén a Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha a Felek más visszafizetési módban megállapodnak. Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
8. A Szolgáltató mindaddig visszatartja a Vásárlónak visszajáró összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
9. Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak az ügyfélszolgálaton átadni, kivéve, ha a Felek a visszaküldés eltérő módjában nem állapodnak meg. A Vásárló a termék visszaküldésének közvetlen költségét köteles maga viselni.
10. A Vásárló felelős a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
11. A fogyasztó nem gyakorolhatja jelen pont szerinti elállási jogát:
• romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
• olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
• lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
• hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében.
12. a Fogyasztónak nem minősülő vásárlót elállási jog nem illeti meg.
13. Szolgáltató a termék visszavételét -az elállás eseteit kivéve- megtagadhatja, vagy egyedi mérlegelés esetén a megvásárolt termék értékére annak visszaszolgáltatását követően levásárlási lehetőséget biztosít. (ahogyan beszéltünk róla, nincs csere kötelezettség ha a termék hibátlan, de ezt egyes ügyfeleknek biztosíthatják, pl. rendszeres vevők, nagyobb értékben vásárlók).
9. Szavatossági jogok
1. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a termékleírásban vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltatató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
2. Hibás teljesítés esetén a Vásárló – a jogszabályokban biztosított egyéb jogai mellett –
kellékszavatossági és termékszavatossági jogait érvényesítheti.
9.1. Kellékszavatossági jogok
1. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint
• kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a terméke hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
• az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
2. A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
3. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
4. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. A fogyasztónak minősülő Vásárlóval létrejött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
5. A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.6. A szavatossági igényt a szolgáltatott termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméknek - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
7. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha a termék meghibásodásában a Vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Vásárló köteles viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
9.2. Termékszavatossági jogok
1. A Szolgáltató által a fogyasztónak minősülő Vásárlónak eladott termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy
- ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeinek sérelme
nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Szolgáltató által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
2. A szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
• a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében forgalmazta;
• a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
• a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
3. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztónak minősülő Vásárló felelős. A Szolgáltatót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
10. Jótállás
10.1. Kötelező jótállás
1. Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezései szerint az által forgalmazott tartós fogyasztási cikkek tekintetében jótállási kötelezettséget vállal. A kötelező jótállási kötelezettség kizárólag azon termékek tekintetében áll fenn, amelyeket a jelen pont szerinti jogszabály melléklete tartós fogyasztási cikknek minősít. A kötelező jótállási kötelezettség kizárólag azon termékekre terjed ki, amelyeket Szolgáltató a fogyasztónak minősülő Vásárló részére értékesített.
2. A kötelező jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
3. A kötelező jótállási határidő a termék fogyasztónak minősülő Vásárló részére történő átadása napjával kezdődik.
4. A kötelező jótállás időtartama alatt a Szolgáltató köteles helytállni a hibás teljesítésért. A Szolgáltató akkor mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
5. A Szolgáltató köteles a tartós fogyasztási cikkel együtt magyar nyelvű jótállási jegyet a fogyasztónak minősülő Vásárló rendelkezésére bocsátani.
6. A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
• a Szolgáltató nevét, címét,
• a tartós fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van
- gyártási számát,
• a gyártó nevét, címét,
• a szerződéskötés, valamint a tartós fogyasztási cikk fogyasztónak minősülő Vásárló részére történő átadásának időpontját,
• a fogyasztónak minősülő Vásárló jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
• az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
7. A jótállási jegynek utal továbbá arra, hogy a jótállás a fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
10.2. A Szolgáltató által vállalt jótállás
1. A Szolgáltató egyes termékei tekintetében a kötelező jótállási időnél hosszabb idejű jótállási kötelezettséget is vállalhat.
2. A Szolgáltató által önként vállalt jótállás időtartamáról a Szolgáltató az adott termék vonatkozásában, egyedileg tájékoztatja a Vásárlót.
3. A Szolgáltató által önként vállalt jótállásra egyebekben a kötelező jótállás szabályait kell alkalmazni.
11. Személyes adatok kezelése
1. A Szolgáltató a Vásárló alábbi személyes adatait kezeli: név, lakóhely, e-mail cím, telefonszám, valamint átutalással történő fizetés esetén a Vásárló banki azonosító adatai
2. Az adatkezelés célja, hogy
• a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló azonosító adataival rendelkezzen, amely lehetővé teszi a Vásárlóval való közvetlen kapcsolatfelvételt és a Vásárló azonosítását, valamint a közvetlen ügyintézést, továbbá
• a Szolgáltató a Vásárló részére kereskedelmi ajánlatokat küldjön, termékei és szolgáltatásai ajánlása céljából a Vásárlót közvetlenül megkeresse.
3. Az adatkezelés jogalapja a Vásárló hozzájárulása, amelyet a Vásárló a Regisztráció, vagy a
Vendég Vásárlóként történő megrendelés során adhat meg. A Vásárló az adatkezeléshez való
hozzájárulás megadását megelőzően köteles jelen ÁSZF rendelkezéseit és a jelen ÁSZF-ben foglalt adatkezelési rendelkezéseket megismerni. Amennyiben a Regisztrációra, vagy a Vendég Vásárlóként történő megrendelésre sor kerül, azzal a Vásárló az ÁSZF rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el és a jelen pont szerinti adatkezeléshez hozzájárul.
4. A személyes adatok kezelését és feldolgozását kizárólag a Szolgáltató végzi. A Szolgáltató a Vásárló személyes adatait a házhozszállítás során igénybe vett futárszolgálat részére továbbíthatja, annak érdekében, hogy a megrendelt termékek kiszállítása, valamint a Vásárlóval való kapcsolatfelvétel megtörténhessen. A jelen pont szerinti adattovábbításhoz a Vásárló jelen ÁSZF elfogadásával a hozzájárulását megadja.
5. A személyes adatokat a Szolgáltató bizalmasan kezeli, azokat harmadik személyeknek – a 11.4. pontban foglalt kivételekkel - nem adja ki. A Szolgáltató által kezelt személyes adatokat kizárólag a Szolgáltató azon munkatárai jogosultak megismerni, akik a Szolgáltatás lebonyolításában, a termékek értékesítésének és szállításának folyamatában, valamint az esetleges kifogások, szavatossági igények kezelésében részt vesznek.
6. A Szolgáltató a személyes adatokat határozatlan ideig, de legfeljebb addig kezeli, amíg a Vásárló az adatkezelés megszüntetését és az adatok törlését nem kéri.
7. A Vásárló bármikor kérelmezheti
• a Szolgáltató tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
• a személyes adatainak helyesbítését, valamint
• a személyes adatainak törlését vagy zárolását.
8. A Vásárló a személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogai megsértése miatt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz, vagy az illetékes bírósághoz fordulhat jogorvoslatért.
12. Vegyes rendelkezések
1. A jelen ÁSZF-ben foglaltakra, valamint az Ügyfél és a Szolgáltató közötti szerződéses kapcsolatra Magyarország jogszabályai, különösen a Ptk. és az Eker tv. rendelkezései az irányadóak.
2. A Weboldal egyedi informatikai, technológiai megoldásai és egyes arculati elemei a Szolgáltató szerzői jogi védelem alá tartozó művének minősülnek, amelyekkel kizárólag a Szolgáltató jogosult rendelkezni, azok bármilyen mértékű felhasználása, vagy átvétele csak Szolgáltató előzetes hozzájárulásával jogszerű.
3. A Vásárló a Weboldal technikai funkcióit köteles rendeltetésszerűen használni. A Szolgáltató szavatolja, hogy a Weboldalon működő informatikai rendszer biztonságosan működik, annak igénybevétele Vásárló számítástechnikai berendezéseit, telepített szoftvereit nem veszélyezteti és azokban kárt nem okoz. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan károkért, amelyek a Vásárlót saját számítástechnikai eszközeinek, illetőleg szoftvereinek meghibásodásából, nem megfelelő működéséből érik, vagy azért merülnek fel, mert a Vásárló informatikai rendszerét rosszindulatú szoftverek (vírusok, kémprogramok) támadták meg. Vásárló köteles minden, az adott helyzetben általában elvárható intézkedést megtenni, hogy a Szolgáltatás igénybevétele során saját informatikai rendszere a Szolgáltatás rendeltetésszerű használatára alkalmas legyen, különösen
szoftvereinek, operációs rendszerének esedékes frissítéseit elvégezni, valamint a rosszindulatú programok elleni védelmet alkalmazni.
4. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalú nyilatkozatával módosítani. Az ÁSZF módosítása a módosítás időpontjában már folyamatban lévő megrendeléseket nem érinti. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató e-mail üzenetben értesíti a Regisztrált Vásárlót. A Regisztrált Vásárló az ÁSZF módosítását követő első megrendelését megelőzően a módosított ÁSZF rendelkezéseit köteles megismerni. Megrendelés csak abban az esetben adható le, ha a módosításoknak megfelelően hatályos ÁSZF-ben foglaltakat a Vásárló elfogadja és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. A módosításoknak megfelelő ÁSZF rendelkezéseit a Vásárló a módosítást követő első megrendeléssel elfogadhatja.
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A Cél-Trade 97 Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (2100 Gödöllő, Szabadság út 62, cégjegyzékszám: 13 09 088448, adószám: 12677975-2-13, képviseli: Hüvösvölgyi-Füleki Marietta ügyvezető) (a továbbiakban: Szolgáltató, Adatkezelő) aláveti magát a következő tájékoztatónak.
Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról.
A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.
Jelen adatkezelési tájékoztató a celtrade.hu weboldalon található Cél-Trade 97 webáruház működtetése során történő személyes adatkezelésekre vonatkozó előírásokat tartalmazza.
A tájékoztató elérhető az alábbi oldalról:
A webáruház célja a Szolgáltató viszonteladó (kereskedő) partnereinek termékekkel történő kiszolgálása. Erre tekintettel a Szolgáltató az üzemeltetéssel kapcsolatban elsődlegesen céges adatokat tart nyilván. Elkerülhetetlen ugyanakkor, hogy Szolgáltató a céges partnerek munkavállalói vagy meghatalmazottjai, megbízottjai egyéb adatait is kezelje, mely adatkezelésekre a jelen Tájékoztató irányadó. Jelen Tájékoztatót az Adatkezelő Általános Szerződési Feltételeivel összhangban és azzal összefüggésben kell alkalmazni.
A Felhasználó a regisztrációval elfogadja a jelen adatkezelési tájékoztató tartalmát.
Adatkezelő jogosult jelen Tájékoztatót a hatályos jogszabályi előírások figyelembevételével bármikor egyoldalúan módosítani. A Tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.
1.Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított, vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy. Jelen Tájékoztató alapján megvalósított adatkezelés során elsődlegesen a Felhasználó által megadott természetes személy használók (rendelésre és termék átvételre jogosult személyek, kapcsolattartók, kereskedelmi és áruforgalmi ügyintézők)
2.Felhasználó: A webshopot használó gazdálkodó szervezet, ideértve az egyéni vállalkozót és az egyéni céget is.
3.Személyes adat: Azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személyre („Érintettre”) vonatkozó bármely információ.
4.Személyes adat különleges kategóriái: Faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok.
5. Hozzájárulás: Az Érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az Érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.
6. Adatkezelő: A Cél-Trade 97 Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (2100 Gödöllő, Szabadság út 62., 13 09 088448, adószám: 12677975-2-13, képviseli: Hüvösvölgyi-Füleki Marietta ügyvezető) e-mail:iroda@celtrade.hu)
7. Adatkezelés: A személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így különösen gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
8. Adatkezelés korlátozása: A tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából.
9. Adatfeldolgozó: Az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.
10. Harmadik fél: Az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az Érintettel, az Adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az Adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.
A jelen Tájékoztatóban alkalmazott többi fogalom megfelel a hatályos jogszabályi előírások – így különösen: az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet – a továbbiakban: GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) által meghatározott fogalmaknak. Adatkezelő az általa alkalmazott adatkezelések során a mindenkor hatályos jogszabályi előírások maradéktalan betartásával jár el.
1.Az Adatkezelő az Érintett adatai kezelése során a következő alapelvek maradéktalan figyelembevételével jár el:
a) Az adatok kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon kell végezni. („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”)
b) Az adatok gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon. („célhoz kötöttség”)
c) Az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”)
d) Pontosnak, és szükség esetén naprakésznek kell lenniük („pontosság”)
e) Tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé. („korlátozott tárolhatóság”)
f) Kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve. („integritás és bizalmas jelleg”)
g) Az adatkezelő felelős a fenti alapelveknek való megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására. („elszámoltathatóság”)
2.Az Adatkezelő az eljárásrendjét a fentieknek megfelelően alakította ki, azt folyamatosan felülvizsgálja, és szükség szerint módosítja. Az Adatkezelő az adatkezelés során biztosítja a beépített és alapértelmezett adatvédelmet.
3.Az igénybe vevőnek (Felhasználónak) az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során is folyamatosan biztosítani kell, hogy az adatkezelést megtilthassa. Felhasználó ezzel a jogával a IX. fejezetben meghatározottak szerint jogosult élni.
IV. Felhasználó felelősségi köre
1.Amennyiben a Felhasználó nem saját adatait adja meg, hanem egyéb természetes személyét a webshop-ba történő regisztráció során vagy annak használatával összefüggésben, a Felhasználó kizárólagos felelőssége lesz, hogy az adatok megadását ezen természetes személy hozzájárulásával, tudtával, és megfelelő tájékoztatásával tegye meg. Ezek meglétét Adatkezelő vizsgálni nem köteles. Adatkezelő felhívja a Felhasználó figyelmét arra, hogy ha ezen kötelezettségének nem tesz eleget, és ezért az Érintett az Adatkezelővel szemben igényt érvényesít, az érvényesített igényt, illetve a kapcsolódó kár összegét Adatkezelő a Felhasználóra továbbhárítja.
2.Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét, és – ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges – naprakészségét, valamint azt, hogy az Érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani. Felhasználó felelőssége, hogy a megadott adatok pontosak legyenek, felelős továbbá ezek naprakészen tartásáért is. Felhasználó az adatokban bekövetkezett változásokat köteles bejelentkezést követően a Személyes oldalam/Adatmódosítás menüben haladéktalanul átvezetni, az adatokat módosítani. Felhasználó az adatmódosítást kezdeményezheti az Adatkezelőnél is, az Adatkezelő IX. fejezetben meghatározott elérhetőségein.
3.Adatkezelő kiskorúak adatait nem kezeli. Ugyanakkor a 16. életévét betöltött kiskorú Érintett hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének beleegyezése vagy utólagos jóváhagyása nem szükséges. A 16 év alatti kiskorúak a webshop-ot nem használhatják, ilyen személyek a webshop-ba nem regisztrálhatók. Ennek betartása a Felhasználó felelőssége.
V. Az egyes adatkezelési célok és ezek feltételrendszere
Az Adatkezelő személyes adatot a következő célokból kezel:
A Felhasználó a webshop-ba azon célból regisztrál, hogy az Adatkezelővel szállítási keretszerződést kössön. A szállítási keretszerződés alapján a Felhasználó jogosult a webshop-on keresztül vásárolni, azaz egyedi megrendeléseket leadni, melyek a keretszerződés során létrejött egyedi megállapodásnak minősülnek a webshop Általános Szerződési Feltételei értelmében.
Annak érdekében, hogy a felek a keretszerződést és az egyedi szerződéseket teljesíteni tudják, szükség van arra, hogy a Felhasználó nevében eljáró egyes Érintettek (pl: vezető, tisztségviselők, rendelésre jogosult munkavállalók, megrendelt áruk átvételére jogosult munkavállalók/megbízottak, számlázással, áruforgalommal és pénzügyi kérdésekkel foglalkozó kapcsolattartók) bizonyos kapcsolati adatait az Adatkezelő kezelje.
Kezelt személyes adatok köre: jelszó (nem visszafejthető formában tárolva), vezeték-, és keresztnév, beosztás, e-mail cím, telefonszám, nettó-bruttó árak megjelenítése, név, lakcím (székhely), adószám, bankszámlaszám, áru vagy átutalásos számla átvételére felhatalmazott személy adatai, cégjegyzésre jogosult személy fényképes igazolvány száma, cégkivonat, hírlevél felíratkozás:igen/nem, regisztráció időpontja, kedvencek listán tárolt termékek adatai .
A szerződés teljesítése, mint fő cél alapján az Adatkezelő a következő alcélokból kezeli a személyes adatokat:
Az adatkezelés jogalapja a szerződés létrehozása, teljesítése és megszüntetése, valamint a Felhasználó regisztrációval megadott hozzájárulása és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. S (3) bekezdése:
„A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania, és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.”
Az adatkezelés időtartama:
Adattovábbítás: bizonyos szerződéseknél vagy kötelmeknél sor kerülhet személyes adat továbbítására harmadik személy részére, például kiszállítás esetén, ld. fent. Az Adatkezelő megfelelő garanciákkal és egyéb intézkedésekkel is gondoskodik az átadásra kerülő adatok biztonságáról (ld. a VII fejezetet is). A kiszállítással kapcsolatban a következő adatfeldolgozók részére kerülhet sor adat továbbításra:
Cím:2351 Alsónémedi, Európa u.2
2. Direkt marketing üzenetek és hírlevelek küldése
Adatkezelés jogalapja: Felhasználónak és az Érintetteknek lehetőségük van az általuk kezelt regisztrációs felületen hírlevélre és egyéb direkt marketing tevékenységre feliratkozni. A Felhasználó és/vagy Érintett a feliratkozással hozzájárul a regisztrációkor megadott adataik (elsődlegesen: e-mail cím) direkt marketing és hírlevél küldési célokból történő felhasználásához az Adatkezelő által. Felhasználó és/vagy Érintett ezen hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni a regisztrációs felületen, vagy Adatkezelő felé intézett ilyen irányú kéréssel (ld. a IX. fejezetet is), illetve hasonló módon adatai ilyen célú kezelésével szemben tiltakozással élhet.
Az adatkezelés időtartama: a fenti célból az adatokat az Adatkezelő a hozzájárulás visszavonásáig kezeli, de nem tovább, mint a regisztráció megszűnése, vagy az Érintett törlése a regisztrált személyek közül.
Adattovábbítás: Adatkezelő direkt marketing és hírlevél küldése célú adatkezelés esetén személyes adatokat nem továbbít harmadik személynek, kivéve az Adatfeldolgozót.
A hozzájárulás megtagadásának jogkövetkezményei: amennyiben az Érintett nem adja hozzájárulását a fent meghatározott célú adatkezeléshez, nem értesül közvetlenül az Adatkezelő által meghirdetett akciókról, bevezetésre kerülő új termékekről, stb. A termékekre vonatkozó kedvezmények, új termékekre vonatkozó információk a webshop-ban egyébként az egyes termékeknél fellelhetők, tehát az Érintett nem esik el a kedvezményektől, ha a terméket közvetlenül a webshop-ban megtekinti, csak összefoglaló módon nem kapja meg.
Profilalkotás és automatizált döntéshozatal: a webshop üzemeltetése során profilalkotásra és automatizált döntéshozatalra nem kerül sor.
3. Követelések érvényesítése
Amennyiben a keretszerződésből és/vagy az egyedi szerződésből bármilyen igény származik a Felhasználóval szemben, vagy a Felhasználó kíván igényt érvényesíteni Adatkezelővel szemben, úgy az Adatkezelő a keretszerződés alatt és megszűnését követően is jogosult ezen igényérvényesítés érdekében kezelni az Érintett személyes adatait. Felhasználó a regisztrációval ehhez kifejezetten hozzájárul, és gondoskodik arról, hogy az Érintettek hozzájárulását is beszerezze.
Adatkezelés jogalapja: az ilyen célú adatkezelés jogalapja a Felhasználó fentiek szerinti hozzájárulása, mely arra irányul, hogy az igényérvényesítésre jogszerű keretek között és gördülékenyen, idő- és költséghatékony módon kerülhessen sor.
Az adatkezelés időtartama: a fenti célból az adatokat az Adatkezelő a cél eléréséhez szükséges lehető legrövidebb ideig kezeli, de nem tovább, mint az igényérvényesítési folyamat végleges lezárulta, illetve a hozzájárulás visszavonása, kivéve, ha jogszabály az adatok ezt követően történő megőrzését is előírja, mely esetben a jogszabályban meghatározott ideig kerülnek az adatok megőrzésre.
Adattovábbítás: Adatkezelő az igényérvényesítés érdekében jogosulttá válhat személyes adatoknak hatóságok, bíróságok részére történő továbbítására. Ezen kívül jogi tanácsadás biztosítása érdekében vagy követelésbehajtónak történő ügyátadás érdekében, esetleg faktoring vagy követelésbiztosítás érdekében is jogosulttá válhat bizonyos személyes adatok átadására. Az adatátadást az Adatkezelő köteles a legszükségesebb minimumra szorítani. Az adattovábbításról az Érintett tájékoztatást kap.
VI. Honlap használatával kapcsolatos adatok kezelése
Adatkezelő a webshop üzemeltetése során az alábbi cookie-kat alkalmazza:
1.Webáruházakra jellemző cookie-k az ugynevezett” jelszóval védett munkamenethez használt cookie”, bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és „biztonsági cookie-k”, melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.
Az adatkezelés célja: a felhasználól azonosítása, látogatók nyomon követése
Az adatkezelés jogalapja: Az Érintettől/Felhasználótól hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárolagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az Érintett vagy Felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához az Adatkezelőnek feltétlenül szüksége van.
A honlapot használók (regisztrált és nem regisztrált Felhasználók) a honlap használatával elfogadják a celtrade.hu weboldalon elérhető honlaphasználati szabályzatot, továbbá a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.
A honlap más honlapokra történő hivatkozásokat is tartalmazhat. E körben az Adatkezelő kifejezetten rögzíti, hogy semmilyen felelősséget nem vállal a más honlapokra történő hivatkozás alapján a felhasználó által elért honlapok adatvédelmi és adatkezelési eljárásrendjéért, előírásaiért. Az Adatkezelő kifejezetten felhívja a felhasználók figyelmét arra, hogy a jelen Adatvédelmi Szabályzat rendelkezései e honlapokra nem terjednek ki.
A kezelt adatok köre: egyedi azonosítószám, IP cím, aktivitási dátumok és időpontok.
Az adatkezelés időtartama:
a) a session cookie-k esetén a honlapok látogatásának befejezéséig tart,
b) vsuser cookie esetén tevékenység után 1 hónapig tart,
c) VS_AUTH cookie esetén 2028. dec. 31-ig tart,
d) browserDownloaderNewerAgain_cookie esetén tevékenység után 1 évig tart.
Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
2. Google Analytics
A webáruház látogatottsági adatait a Google Analytics szolgáltatás igénybevételével méri az Adatkezelő. A szolgáltatás használata során adatok kerülnek továbbításra. A továbbított adatok az érintett azonosítására nem alkalmasak. A Google adatvédelmi elveiről bővebb információ itt olvasható: http://www.google.hu/policies/privacy/
3. Webes naplózás
Adatkezelő a webshop használata során webes naplózást is alkalmaz. Az adatkezelés célja a Felhasználó webes tevékenységének nyomon követhetősége a szerződés teljesítése érdekében (teljesítés megrendelésnek való megfelelőségének igazolhatósága).
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése.
A webes naplózással kapcsolatban tárolt adatok: események időpontja, felhasználó neve, érintett neve, forrás url, IP cím, web böngésző típusa, megtekintett URL-ek, weboldalra érkezés/ távozás időpontja.
Ezen kívül naplózásra kerül a webáruházban lévő funkciók használata és a funkciók paraméterei.
A webes naplózás tekintetében az adatkezelés időtartama: 60 nap
A webes naplózás adatai továbbításra nem kerülnek.
VII. Adatokhoz való hozzáférés, adatok kiadása harmadik személyeknek, az adatok tárolása
1. Általános rendelkezések
Adatkezelő gondoskodik az alapértelmezett és beépített adatvédelemről. Ennek érdekében az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz annak érdekében, hogy:
- az adatokhoz való hozzáférést pontosan szabályozza;
- csak olyan személyeknek engedélyezze a hozzáférést, akiknek az adat az azzal való feladat elvégzése érdekében szükséges, és ekkor is csak azon adatokhoz lehessen hozzáférni, mely minimálisan szükséges a feladat ellátásához;
- az általa megbízott adatfeldolgozókat körültekintően válassza ki, és megfelelő adatfeldolgozói szerződéssel gondoskodjon az adatok biztonságáról;
- gondoskodjon a kezelt adatok változatlanságáról (adatintegritás), hitelességéről és védelméről.
2. Adattovábbítás, adatfeldolgozás, hozzáférés
Az Adatkezelő törekszik arra, hogy ne adjon ki harmadik személynek Érintetti adatot. Az adatkiadás azonban bizonyos esetekben nem kerülhető el. Adatkezelő elsődlegesen a következő esetekben ad ki adatot harmadik személynek:
• hatóság(ok) felé történő adatátadás: a szerződések létesítésével, teljesítésével és megszüntetésével kapcsolatban az Adatkezelőnek jogszabályi előírásokból fakadó jelentési kötelezettsége keletkezhet. Hatósági megkeresésre vagy bűncselekmény gyanújára alapítottan egyéb adatkiadásra is sor kerülhet.
• adatfeldolgozók részére történő adatátadás: az Adatkezelő a kiszállítási szolgáltatás keretében jogosult az Érintett adatait a kijelölt fuvarozónak/alvállalkozóknak, mint a teljesítésben résztvevőknek átadni.
A fentiekben meghatározott eseteken kívül a mindenkor hatályos jogszabályi előírásokkal összhangban is adhat ki az Adatkezelő adatot harmadik személynek.
Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az Adatkezelő és az Adatfeldolgozó munkatársai kezelhetik, a jelen Tájékoztatóban meghatározott alapelvek szigorú betartásával.
3. Adatok fizikai tárolása
Az adatok kezelése és feldolgozása, valamint az adatok biztonsági mentése Magyarország területén történik, az Adatkezelő tulajdonában álló szervereken. A kiszállítási szolgáltatás keretében a fuvarozók által megvalósított adatkezelésre nézve a fuvarozók adatvédelmi előírásai irányadók.
Az adattovábbítás során az Adatkezelő a Személyes adatok biztonságát a hatályos jogszabályokban előírt szigorúságú szerződéses biztosítékokkal biztosítja. Az adattovábbítás jogszerűségéért és az adatok biztonságáért az Adatkezelőt teljeskörű felelősség terheli.
4. Tárolási idő
Adatkezelő az Érintetti adatokat a fentiekben, az egyes adatkezelési céloknál meghatározott ideig tárolja, ezt követően az adatok megsemmisítésre kerülnek. Az adatok tárolásának időtartamára a mindenkor hatályos jogszabályi előírások is vonatkoznak, azaz ha jogszabályi előírás az adat tárolását a fent megjelölt időtartamon túlmenően is előírja, úgy az adatot az Adatkezelő a jogszabályban meghatározott ideig jogosult tárolni.
VIII. Adatkezelő által az adatvédelem körében tett intézkedések
Az Adatkezelő ésszerű mértékű fizikai, műszaki és szervezeti biztonsági intézkedéseket alkalmaz az Érintetti adatok védelmére, különösen azoknak a véletlen, illetéktelen, törvénytelen megsemmisítése, elvesztése, megváltoztatása, továbbadása, felhasználása, elérése vagy feldolgozása ellen. Az Adatkezelő a személyes adatokhoz való ismert, és az érintettre nézve magas kockázattal járó illetéktelen hozzáférés vagy azok felhasználása esetén haladéktalanul értesíti az Érintettet.
Adatkezelő, amennyiben Érintetti adat továbbítása szükséges, gondoskodik a továbbított adatok megfelelő védelméről, például az adatállomány titkosításával. Az Adatkezelő a harmadik személyek által megvalósított Érintetti adatkezelésért teljeskörű felelősséggel tartozik.
Adatkezelő megfelelő és rendszeres biztonsági mentésekkel is gondoskodik arról, hogy az Érintett adatai a megsemmisüléssel vagy elvesztéssel szemben védve legyenek.
A személyes adatok automatizált feldolgozása során az Adatkezelő további intézkedésekkel biztosítja
a) a jogosulatlan adatbevitel megakadályozását;
b) az automatikus adatfeldolgozó rendszerek jogosulatlan személyek általi, adatátviteli berendezés segítségével történő használatának megakadályozását;
c) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy a személyes adatokat adatátviteli berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy továbbíthatják;
d) annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy mely személyes adatokat, mikor és ki vitte be az automatikus adatfeldolgozó rendszerekbe;
e) a telepített rendszerek üzemzavar esetén történő helyreállíthatóságát és
f) azt, hogy az automatizált feldolgozás során fellépő hibákról jelentés készüljön.
IX. Az Érintett jogai
Az Érintettet az adatkezelés kapcsán az alábbi jogosultságok illetik meg:
a) Átlátható tájékoztatáshoz való jog: az adatkezelést megelőzően és közben is joga van az Érintettnek arra, hogy a kezelt adatokról és az adatkezelésről magáról is tájékoztatást kapjon, ennek része a jelen Szabályzat;
b) Tárolt adatokhoz való hozzáférés joga: az Érintett jogosult arra, hogy információt kérjen a róla tárolt adatokról és az adatkezelés egyes elemeiről (különösen: adatkezelés léte, célja, jogalapja, kezelt adatok köre, adatkiadás harmadik személyek részére, adattárolási idő, joggyakorlások módja, jogorvoslati lehetőségek, adatforrás, profilalkotás, automatizált döntéshozatal, garanciák, stb.);
c) Helyesbítéshez való jog: téves adat esetén az Érintett kezdeményezheti az adat helyesbítését;
d) Törléshez (elfeledtetéshez) való jog: az Érintett kérheti az adat törlését, ha:
- az adatra nincs szükség abból az eredeti célból, amiért azt gyűjtötték
- az Érintett az adatkezelésre vonatkozó hozzájárulását visszavonja
- az Érintett tiltakozik az adatkezelés ellen és nincs más ok, jogalap az adatkezelésre
- az adatkezelés jogellenes
- jogi kötelezettség előírja a törlést
- az adatgyűjtésre információs társadalommal összefüggő szolgáltatás kínálásával kapcsolatban került sor;
e) Tiltakozáshoz való jog: közérdekű vagy jogos érdeken alapuló adatkezeléssel szemben az Érintett tiltakozhat; ebben az esetben az Adatkezelő csak akkor jogosult az adatot továbbra is kezelni, ha azt olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, melyek az Érintettel szemben elsőbbséget élveznek, vagy jogi igényérvényesítéshez kapcsolódnak. Közvetlen üzletszerzési célból történő adatkezeléssel szemben bármikor lehet tiltakozni, és tiltakozás esetén az adat nem kezelhető tovább;
f) Adatkezelés korlátozásához való jog: jogellenesen kezelt adatok esetén, illetve a jogszabály által megengedett egyéb esetekben kérhető az adatkezelés korlátozása;
g) Adathordozhatósághoz való jog: automatikus adatfeldolgozással kezelt, hozzájáruláson vagy szerződésen alapuló adatkezelés esetén az Érintett jogosult az általa megadott adatok kiadását kérni tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban, és az adatot tetszés szerint továbbíthatja;
h) visszavonás joga: az Érintett a hozzájárulását bármikor visszavonhatja.
Érintett fenti jogaival bármikor élhet. Az erre irányuló kérelmet az Érintett az iroda@celtrade.hu e-mail címen illetve a webáruházban lehet benyújtani a webáruházban található GDPR menüpont alatti űrlapon, vagy az Adatkezelő 2100 Gödöllő, Szabadság út 62 szám alatti postacímére küldheti meg írásban. Adatkezelő tájékoztatja az Érintetteket, hogy a hatályos jogszabályi előírások értelmében adatvédelmi tisztviselő kijelölésére nem köteles , de a fenti elérhetőségeken megbízott adatvédelmi felelős áll az Érintettek rendelkezésére.
Adatkezelő jogosult az Érintett beazonosítására a válaszadást megelőzően (annak ellenőrzése érdekében, hogy a kérés az arra jogosulttól származik-e). Az Érintett Adatkezelő által nyilvántartott e-mail címéről, vagy a regisztrált webes felületről beérkező megkereséseket Adatkezelő úgy tekinti, hogy az az Érintettől származik. Egyéb formában beérkező kérések esetén Adatkezelő jogosult az Érintettet más módon hitelesíteni (pl. megadott telefonszámon szóban érdeklődni az írásbeli kérelem valóságtartamáról, szóbeli felkérésre írásbeli megerősítést kérni, vagy más, megfelelő beazonosítást kezdeményezni).
Az Adatkezelő a beérkezett kérelmeket megvizsgálja, és azokat haladéktalanul, de nem később, mint egy hónapon belül – kivételes esetben a jogszabály által megengedett ennél hosszabb határidőben – elintézi, vagy azt (indokolással ellátva) elutasítja. Adatkezelő a döntés eredményéről az Érintettet írásban tájékoztatja. A kérelem elintézése díjmentes, kivéve a megalapozatlan vagy túlzó kérelmeket, melyek elintézéséért az Adatkezelő az adminisztratív költségeinek megfelelő, ésszerű mértékű díjat számíthat fel.
Adatkezelő a beérkezett leveleket, a küldő nevével és e-mail címével, valamint más, önként megadott személyes adatával együtt, az ügy elintézésétől számított legfeljebb öt év elteltével törli.
Érintett az adatkezeléssel szemben bármikor élhet észrevétellel, panasszal az Adatkezelőnél a fent megadott elérhetőségeken (adatkezeles@celtrade.hu e-mail címen, illetve a webáruházban található GDPR menüpont alatti űrlap kitöltésével, vagy a2100 Gödöllő, Szabadság út 62 levél címen). Ezen kívül Érintett a sérelmezett adatkezeléssel szemben jogosult bírósági eljárás megindítására is az Adatkezelő székhelye vagy az Érintett lakóhelye szerinti bíróságon, mely eljárás illetékmentes, és melynek során a bíróság soron kívül jár el. A fentieken túlmenően panasszal is élhet a Nemzeti Adatvédelmi- és Információszabadság Hatóság előtt.
Kelt: Gödöllő, 2021 március
Cookie (süti) kezelési szabályzat
Mik is azok a sütik?
A sütik kis szövegfájlok, melyeket a webhely az oldalaira látogató felhasználó számítógépén, illetve mobilkészülékén tárol el. A sütik segítségével a honlap bizonyos ideig megjegyzi az Ön műveleteit és személyes beállításait (pl. a felhasználói nevet, a betűméretet és a honlap megjelenítésével kapcsolatos többi egyedi beállítást), így Önnek nem kell azokat újra megadnia minden egyes alkalommal, amikor honlapunkra ellátogat, vagy az egyik lapról átnavigál egy másikra.
Hogyan használjuk fel a sütiket?
Webáruházunk sütik segítségével tartja nyilván a következőket:
Bejelentkezés
A sütiknek az engedélyezése nem feltétlenül szükséges a webhely működéséhez, de javítja a böngészés élményét és teljesítményét. Ön törölheti vagy letilthatja ezeket a sütiket, de ebben az esetben előfordulhat, hogy a webhely bizonyos funkciói nem működnek rendeltetésszerűen.
A sütik által tárolt információkat nem használjuk fel az Ön személyazonosságának megállapítására, és a mintaadatok teljes mértékben az ellenőrzésünk alatt állnak. A sütik által tárolt információk kizárólag az itt leírt célokra kerülnek felhasználásra.
A sütik karbantartása
Önnek lehetősége van arra, hogy engedélyezze, letiltsa, karbantartsa és/vagy tetszés szerint törölje a sütiket. Amennyiben változtatni szeretne a beállításon a láblécben található "Cookie beállítások" linken kattintva teheti azt meg.
Bővebb információkért látogasson el az aboutcookies.org. Ön törölni tudja a számítógépén tárolt összes sütit, és a böngészőprogramok többségében le tudja tiltani a telepítésüket. Ebben az esetben azonban előfordulhat, hogy minden alkalommal, amikor ellátogat egy adott oldalra, manuálisan el kell végeznie egyes beállításokat, és számolnia kell azzal is, hogy bizonyos szolgáltatások és funkciók esetleg nem működnek.